DoporučujemeZaložit web nebo e-shop

Upravy/ Opravy

Nový blok - dvojitým kliknutím zde, zahájíte úpravu bloku...

Vítejte na stránce raptor700.wbs.cz v sekci Tuning

Pro prohlížení obrázků na serveru Rajče. net, použíjte jako

 přihlašovací jméno : raptor

 jako heslo zadejte : raptor

 

imagePrvní problém jsem začal řešit, když jsem zakoupil chrániče páček s výstuhou. Chrániče se montují do otvoru řídítek a pak přichytí objímkou na řídítka a to byl problém. Sériová řídítka totiž mají konce zavařeny, proto jsem musel řídítka cca 2 cm od konce uřezat, abych měl otvor. Když sem toto vyřešil, čekalo mě další překvapení. Po namontování jsem zjistil, že nemohu používat ruční brzdu, protože chrániče jí vadily v pohybu, Proto jsem si nechal udělat kostku se šikminou a ta můj problém vyřešila. 




 

imageNa výfukovém systému, se sem tam ukazovaly rezavé flíčky, sundal jsem výfukový systém, osmirkoval a okartáčoval. Po odmastění jsem to nastříkal žáruvdornou barvou. Uvidíme jak dlouho se barva udrží. Tak po několika měsících barva pořádně drží jen na výfuku a svodech ke katalizátoru. Na svodech z hlavy po ní moc nezbylo, takže přes zimu je nechám nachromovat a uvidíme.

 

 

 




 

imageMísto plastového chrániče podvozku, jsem se rozhodl vyřezat porádný z hliníku.

 

 

 

 




 

imagePo delším ježdění, jsem pocitoval brnění v rukou, rozhodl jsem se namontovat odpružené klema řidítek. Protože se mi nechtělo dávat 7500 kč za tyč řízení, vhodnou na klemu Omni Competition, tak mi jeden kolega z Quadmanie (nick - Radus 1) poradil, jak na to pomocí vysoustružení konusů a navaření na stavájící říditka. U známého jsem vše nechal vyrobit a posléze svařit a nalakovat. Myslím, že se to skvěle povedlo a funguje to bezchybně. Také jsem originál řídítka vyměnil za říditka Mx Force 28mm. Tak po naježděných cca 1000km můžu říct, že takový výsledek jsem ani nečekal. Co dokáže trocha gumy, perfektně to tlumí rázy a jede se jedna báseň.

 




 

imagePůvodní origo gumy se rychle sjely, tak sem pořídil nové, ale větší rozměr. Místo 20x10x9 jsem koupil Kendy 22x11x9. Slibuji si od toho snížení otáček motoru ve vyšších rychlostech. Jak se na nich jezdí a další postřehy napíšu jak na nich budu mít trochu najeto. Tak gumy se velice osvědčily, stoupla maximálka o cca 10 Km/h. Ale co je nejdůležitější, motor má při rychlosti kolem 80-90 Km/h daleko menší otáčky, než při použití sériových gum a to  byl můj cíl. Tak máme 2.7.2013 a přináším dálší postřehy ohledně pneumatik. Tak první poznatek je, že jsou příliš tvrdé, což je na asfaltu výhoda protže se skoro nesjíždějí, ale v terénu to není ono. Moc se jim nechce zakousávat  do hlíny a spíše kloužou.  

 




 

imagePo namontování odpružené klemy a jiných řídítek, jsem uvažoval kam se spínačkou, protože na nové řidítka mi plast se spínačkou nešel namontovat (použil jsem řídítka 28 mmm místo 22mm) a i další věci bránily montáži. Proto jsem se rozhodl pro experiment a za pomocí řídící jednotky z centrálního zamykání a zapojení rele do samodže,  jsem smontoval dálkové ovládání, které simuluje otočení klíče ( spojení kontaktu). Princip je takový, že zmáčknu na DO tlačítko a to sepne obvod rele a spojí kontakty spínací skřínky. Při zmáčknutí druhého tlačítaka na DO, se opět obvod rozpojí. Výhoda je, že mám DO na krku a nestarám se kde mám klíč, navíc mi nikdo neoprávněný nemůže vytáhnout klíč ze spínačky, jak se to stalo několika lidem po střetu se zeleným teroristou a tím mi znemožnit odjezd.




 

imagePro kontrolu stavu nabití baterie, jsem instaloval digitální voltmetr s vodotěsným spínačem. Při testování v terénu jsem zjistil, že display je na slunci velice špatně čitelný a je třeba jej přikrýt rukou aby bylo něco vidět. Ale na druhou stranu, proč bych se měl při ježdění terenu starat o dobíjení, stačí zastavit a mrknout. Takže celkově to hodnotím jako povedené.

 

 




 

imageTovární nárazník na raptorovi se mi moc nelíbil, tak jsem koupil nárazník podle mého gusta a to typ X6 z Galaxy bike.

 

 

 

 




 

imageSehnal jsem na bazaru chránič podvozku CRD na raptora. Takže jsem vyměnil podomácku dělaný kryt, za origoš CRD. Sedl tam naprosto skvěle, celkově jsem s ním velice spokojen. Montoval jsem jej narychlo, takže ještě jak bude trochu času, skočím do železářství a koupím šrouby s pulkulatou hlavou.

 

 

 




 

imagePodařilo se mi zadarmo sehnat kulatinu hliníku průměr 50. Tak jsem si u známého soustružníka, nechal vytočit mezichladič. Potom jsem to stříknul černou barvou a překryl bezbarvým lakem. Po namontování byl chladič docela blízko (cca 6mm) brzdové trubky, tak jsem na ni dal kousek gumové hadičky aby nedocházelo ke styku chladiče a trubky.

 

 




 

imageZ tahokovu jsem vytvaroval novou mřížku na chladič a nastříkal barvou a bezbarvým lakem. Vypadá to docela dobře.

 

 

 

 




 

imageTak přišly nové Maxxisy, ty mrdky Dunlopy co tak byly od koupi, vydržely cca 3600km. S Maxxisema mám skvělé zkušenosti, doufám že mi to vydrží i s těmahle.